O zi din vesnicie

// // 8 comments
N-am sa vorbesc despre Eminescu asa cum n-am putut niciodata sa recit vreo poezie in auzul lumii. La scoala ,cand trebuia s-o fac, cuvintele ma sufocau si parca fiecare sunet mi se infigea in gat ,paralizandu-ma.Astfel, maltratata ,vocea mea lua niste tonalitati anapoda horcaind parca vers cu vers spre disperarea auditoriului...Sau cel putin asa simteam eu ca se intampla.
Aproape ca fugeam spre casa si, in camera mea, versurile imi infloreau pe buze ...le imblanzeam privindu-le lumina in ochii cafenii iviti in oglinda, sau in dulceata cearcanului copilaresc, sau in boabele de ploaie ce-mi inmulteau chipul ...
Ani si ani de spuneri singuratice, de spuneri in gand ...Apoi de ascultat...pe buze tutunii versuri si versuri si versuri...ODA IN METRU ANTIC

8 .:

Unknown spunea...

mai bn zic un banc decat sa recit o poiezie..:)))

Anna spunea...

Poezia e o farama de suflet. De aceea ne e greu sa o afisam in vazul lumii, recitand-o. Frumos, felicitari!

Jeni spunea...

Foarte frumos scris. Si totusi cand recitam,numai pentru sufletul nostru, parca suntem mai aproape de cer.

Minicoleta spunea...

Eminescu...da, este atat de insemnat incat pentru unii a devenit banal "poietul".
Mie, una, de cate ori zic Eminescu imi rasar in minte versurile inchinate lui de catre alt mare poet, Arghezi: "Pasiti incet cu grija tacuta, fetii mei/sa nu-i calcati nici umbra, nici florile de tei/ Cel mai chemat din toti si cel mai teafar/ si-a inmuiat de-a dreptul condeiul in Luceafar!"...si le recit usor, ca si tine in fata oglinzii din sufletul meu!
:) mirela

Ambasadoarea spunea...

Aseara, la stiri, se luau interviuri oamenilor care au mers sa duca flori sau doar ca sa vada ce se intampla, la monumentele lui. Reporterul l-a intrebat pe un baiat de maxim 5 ani de ce a venit acolo. Ce crezi ca a raspuns dragul de el? "Pai imi este dor de el". :)

Anca Dionisie spunea...

@-Anamaria, Jeni, Mirela- multumesc pentru vizita si aprecieri:)
@ Ambasadoarea- Daca bietul copil adoarme cu Fetitele PowerPuff...in loc de Somnoroase pasarele...simtea el o lipsa acolo in suflet:)

von stroeberg spunea...

INCEARCA " CASA SPIRITELOR" DE ISABELL ALENDE.... vei avea de ce plange...

Anca Dionisie spunea...

@von stroeberg- sa-ncerc zici...da, usor gust de Marqez? parca...sa vad pana la capat.
La ce fel de plans te referi? Greu de raspuns,plansul nu are niciodata acelasi gust...testam,testam,testam:)